Předmluva:
Chtěl bych poděkovat fifovi za tento příspěvek, který mi poslal do zpráv abych ho upravil. Fifa není (zatím) členem týmu, o to víc si vážím tohoto příspěvku. Pokud byste měli zájem se taky takhle podílet na práci na blogu, pošlete mi vámi vypracovaný článek a nahraju ho, pokud bude vhodný a dobře zpracovaný. Na discordu mě hledejte pod přezdívkou werdy nebo pomocí user id 603191705071648768. Díky a jdeme na článek :)
V tomto článku se dostaneme k tématu, které vás už určitě taky potkalo. Domácí úkoly! Pojďme si tedy rozebrat vyhlášku od MŠMT o tom, jak by mělo zadávání a hodnocení domácích úkolů vypadat!
1. – odstavec a) si dovolím přeskočit, protože je napsáno pouze to, že MŠMT má nějaké své pocity, že je vzdělání nezbytné.
2. – Odstavec B)
ad b) Ano, vypracování domácích úkolů může škola vyžadovat, ale zase s mírou (odstavec c)). K celému principu, proč jsou domácí úkoly nepovinné se dostaneme za chvilku.
3. – Odstavec C) - bod menší záchrany)
ad c) To je ta ✨ individualizace. ✨ Upřímně si nemyslím, že by zachránila všechny, proto jsem nazval "menší záchrany". Individualizace, jak všichni víme, nefunguje na všech školách. Fyziologické potřeby je například odpočinek, dostatek pití, a tak dále. (Jde o to, žáky zbytečně nezničit.)
4. – Odstavec D)
ad d) Ano. Pokud škola dá do školního řádu (v odstavci „klasifikace“ [klasifikační řád]) domácí úkoly mohou být hodnoceny, ALE známka nemůže mít žádný vliv na výslednou známku.
ad db) Čili známku 5 můžete dostat, ale je neplatná, protože maximálně na konci školního roku ji vyučující musí smazat. Proto je ve většině systémů známka N, která je spíše používána na takovou poznámku, že jste domácí úkoly nevypracovaly.
ad dc) když by učitel odmítal po vašem zdůraznění známku smazat, máte plné právo řešit s ředitelem školy. Pokud s ním není řeč, můžete poslat Českou školní inspekci, kterou to už zajímat bude.
5. – Doporučení MŠMT
O co ve zkratce jde: úkoly doporučujeme zadávat pouze jako dobrovolné. Hodnocení úkolů musí být uvedeno ve školním řádu. Známka z domácího úkolu nesmí mít vliv na konečnou známku.
6. – Odstavec G)
ad g) Neexistuje takové to „toto jsme nestihli, dodělejte doma. + Zpětná vazba.